Co nového v diskuzích vprostřed léta

V diskuzích se o prázdninách čas nezastavil, jedeme. Zároveň vítáme všechny „nové“ kolegy, i ty, kteří využívají léto k „dobrouzdání“ všeho, co v letu školního roku nestihli.

Nesu vám tu v blogovém proutěném košíčku ochutnávku letního ovoce z diskuzí na Metodickém portálu.

O prázdninách přeci jen také pracujeme. Přemýšlíme, co vlastně učit na prvním stupni, abychom žáky zbytečně nepřetěžovali a zároveň využili efektivně daný čas. Názory, nápady, zkušenosti, všechno sem.

Inspiromat v červnu hodil na virtuální stůl „myšlenkové mapy“. Používáte je? Při výuce? Jak?

Osud tomu chtěl, že jste se pustili do autorských práv. Přišel urgentní dotaz a prosba o radu k obrázkům použitým na školním webu. Ale i naopak: co když na webu zveřejníte svou práci a ona se objeví na cizím webu?

Naším evergreenem je evidentně Comenia Script, ačkoli se zdá, že už nelze nic zásadního doplnit. Přidalo se psaní všemi deseti ve výuce.

Věnujete se vzdělávání nadaných žáků (přeskakování ročníků a nadaní)  i žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (např. integrace žáků s postižením na běžnou ZŠ), v tipech do výuky porovnáváte učebnice anglického jazyka pro 3.-5. ročník a také si kladete otázku, zda je dobré používat stolní hry ve výuce a jak.

Léto zjevně přeje technologiím ve školách, třídní weby, open source, twitter…

V předškolkách také sledujeme paní učitelky (i pány učitele), jak plují fóry. Co takhle nějaké nápady, nebo zkušenosti k vyučování?

Kolegové z gymnázií – co byste navrhovali změnit v RVP G?

Prázdninově relaxačně nabízíme k prohlédnutí fotky z cest, které ostatní podnikají po krajích blízkých i vzdálených. Fotíte? Přidejte!

Celoročně zkoušíme hrou obracet negativa naruby v tématu Co je pozitivního na… Pravidla jsou jednoduchá: odpovíte na předchozí otázku a položíte další.

Úplně nově hledáme, s kým bychom rádi šli na večeři a proč. Vyberte si kohokoli, z minulosti, současnosti, budoucnosti.

A vůbec… jak trávíte prázdniny?

Další diskuzní ovoce se do košíku nevejde, ale všechno je na skladě v diskuzích Metodického portálu.