Exkurze do zákulisí diskuzí

Nabízíme několik pohledů do diskuzí. Zároveň se podíváme na fungování diskuzí z jiné strany.

Nenosí pomůcky… Klasický problém, který řeší každý učitel, takže každý má zkušenost. A pokud neřeší, tak má vyřešeno a tím spíš potřebujeme jeho radu! Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky? Téma máme v diskuzi už dlouho a čas od času ožije. Prosíme, brouzdejte i staršími diskuzemi a klidně je přiveďte znovu k životu, některá témata jsou (a budou) evergreeny. Diskuze stránkují, víte to? Vpravo nahoře nad seznamem témat najdete čísla stránek:

strankovani

Učebnice. Řešíte ve škole učebnice? V diskuzích máme z poslední doby dvě témata, kam lze připojit své zkušenosti: Matematika na 1. stupni ZŠ – vhodná učebnice? a Český jazyk na 1. stupni ZŠ – podle čeho učíte?. Pokud učíte jiný předmět a chcete se ptát na totéž, pak do toho, založte nové téma. Až bude témat k učebnicím hodně, vyrobíme si  pro ně speciální fórum. Je to na nás. Ovlivňujete nejen skladbu témat, ale i strukturu fór. Návrhy pro diskuzní fóra můžete psát sem.

Jarní vzpomínky na zimu najdete v nápadech na to, co s dětmi venku v zimě. Možná vám (obzvlášť při letošních cenách vajíček) přijde vhod zásobárna nápadů, jak ve výtvarné výchově pojednat velikonoční témata. Nabízíme nejen diskuzní téma Velikonoce, ale také velikonoční stránky ve Wiki, kde vy sami shromažďujete osvědčené nápady. Však se podívejte do diskuze, jak to probíhá v praxi. Wiki funguje jako společný editovatelný web, kde jeden uživatel založí stránku na dané téma a někdo další se může přidat. Je to smělý koncept hodný učitelů 21. století. Diskuzím slouží wiki jako prostor pro uskladnění výstupů. Chceme ji rozhodně využívat častěji. Wiki je k dispozici i vám. Jaké máte s wiki zkušenosti? Napište do komentáře dole.

Diskuze máme nejen proto, abychom mohli “projednat” cokoli, co učitelé potřebují řešit, ale i proto, abychom se semkli, pomohli si navzájem a podpořili se. Váš problém může důvěrně znát učitel z jiného kraje. Tak se vyřešila i kalamita se sešity… Povzbuzení může být významná pomoc nejen pro pisatele v diskuzích, ale i pro ty, kdo jen čtou (“bože, nejsem sám, komu se to podařilo!”)

Vybrali jsme několik témat, kterým se v jistém období chceme věnovat – Inspiromat 2012. Předpokládá to, že společně téma rozvineme a nemusíme nutně na počátku vědět, co se odehraje. Aktuálně běžící témata shrnujeme v digifoliu. Dění samotné se odehrává v diskuzích, ve wiki, v článcích, v blogu… zkrátka tam, kde to má smysl. Jsme komunitní portál, učitelé sobě.

Ještě o něco bychom rádi poprosili: oceňujte hvězdičkami příspěvky, které vás zaujaly. Mnozí sem přináší své těžce nabyté zkušenosti ve prospěch ostatních. Poděkování potěší. Podle hvězdiček také všichni poznáme, co je důležité, co ostatním pomáhá.

Na závěr dovolte osobní poznámku: Děkuji! Děkuji, že do diskuzí píšete. Věříme totiž, že pro tak úžasnou profesi, jako je učitelství, je nesmírně užitečné, když učitelé mají svůj prostor a drží při sobě. V této těžké (až podivné a možná i přelomové) době je to dvojnásob nadějné.